יום שלישי, 16 באפריל 2013

צעצועים וסדר, יש דבר כזה?

אני מאוד אוהבת סדר, ואוהבת שלכל חפץ יש "בית". אבל האמת חייבת להיאמר, קשה לשמור על בית מסודר עם שני ילדים מתחת לגיל 4. ואם תקפצו אלי ללא התראה מוקדמת תוכלו להיתקל בספרים, בגדים, בקבוקי שתייה וצעצועים הפזורים על הרצפה, באדיבותם של השובבים הקטנים שלי.
אבל אני לא מוותרת, ועדיין מנסה לסדר את כל הצעצועים בכלי אחסון שונים, מסודרים לפי קטגוריות. הדבר מאוד מקל עלי לנקות בסוף היום, כי אני יודעת בדיוק איפה לשים כל דבר. וגם ליה כבר למדה שבתום המשחק את שמלת הפיות שמים בגיגית האדומה ואת הפאזל על המדף.
רציתי להראות לכם חלק מפתרונות אחסון הצעצועים שבחרתי לחדר הילדים.
לאורך הקיר העמדתי 3 גיגיות צבעוניות מפלסטיק, כאשר כל גיגית מכילה צעצועים מאותה המשפחה.



גיגית אדומה עם תחפושות וכל מה שקשור למשחקי תפקידים (כגון תיק עם ערכת רופא). אני לא מחביאה את התחפושות של פורים אלא מעבירה אותם בתור השימוש לגיגית האדומה. כך שהם זמינים תמיד למשחק יצירתי בכל רגע נתון.



גיגית סגולה עם בובות, בובות פרווה ובובות יד.



גיגית אדומה שמכילה את הצעצועים של הקטן. מדי פעם אני עוברת על התוכן ומעבירה לאחסון או למכירה צעצועים שכבר לא מתאימים לגילו (כמו רעשנים לדוגמה).



יש לנו גיגית נוספת בסלון, בה אנחנו מאחסנים צעצועים שמצאנו ברחבי הבית אחרי שהילדים כבר הלכו לישון. לגיגית הזו יש יתרון נוסף, אם באים אורחים ללא הודעה מוקדמת, אני יכולה לאסוף את כל הצעצועים מהרצפה ולהחביא אותם בתוך הגיגית, ועוד לכסות למעלה עם סמיכה יפה, מסתירים את כל העדויות לבלאגן....



עם הגיגיות סיימנו. נעבור לקיר אחר, הקיר עם מדף הצעצועים.




שתי המגירות התחתונות מכילות את כל משחקי הקופסא והפאזלים. אני מנסה לשמור את הקופסאות של כל הצעצועים החדשים, ומאחסנת אותם על המדף בתוך הקופסא. ככה יש סיכוי יותר קטן שחלקים שונים של המשחק ילכו לאיבוד, וגם יותר קל לאחסן בתום המשחק.

על המדף העליון די-וי-די  עם סרטים מצוירים ודיסקים עם שירי ילדים. קופסא שקופה מפלסטיק עם אביזרים למשחק עם פלסטלינה. בנוסף המדף מכיל כמה משחקי הגיון מעץ, מכוניות ורכבות. את המכוניות האלה אני מחזירה למקום לפחות 30 פעמים ביום (ליאם ממש אוהב את המשחק הזה שנקרא "אמא מסדרת, ליאם מבלגן").



אני חייבת לציין שאני ממש אוהבת את הצבעוניות של המדף הזה.
על "גג" המדף, הרחק מהישג ידו של השובב הקטן,  חיים להם כל סוגי הצבעים של ליה, אותם אני שומרת בכלי אחסון יפייפה (עליו תוכלו לקרוא כאן). כמה צעצועים מעץ וקופסת התכשיטים של ליה (ותכשיטים לא חסר לה). גם פה יש סדר. במדף העליון צמידים וטבעות, ובמגירות הנותרות שרשראות.



בקיר שממול עומד לו הרהיט הכי מפואר של החדר, מטבח מעץ שליה קיבלה כמתנת יום הולדת מההורים שלי. המטבח מכיל כל כך הרבה תאים ומדפים שגם הוא משמש בחלקו כרהיט אחסון. והנה הוא, היפה שלי של ליה.



וכשדלתות "המקרר" פתוחות:



על המדף העליון תמצאו מזוודה שמכילה כלי אוכל מתוקים מאלומיניום.
על המדף האמצעי ניתן לראות סט אוכל מאיקאה.
ועל המדף התחתון עומדות 3 קופסאות אחסון צבעוניות (שקניתי, איך לא, בGARAGE SALE. חמש קופסאות בדולר. שאר הקופסאות מאחסנות דברים שלא קשורים לילדים, כגון כפיות מדידה במטבח וכו').
וזה מה שיש בתוך הקופסאות הצבעוניות:
בקופסא  ירוקה בובות אצבע מלבד.
בקופסא הורודה אביזרים ובגדים של ברביות ושל בובות קטנות אחרות.
ובקופסא  כחולה אוכל מלבד שעשיתי לליה, עליו תגיע רשומה נפרדת בהמשך.



וזהו לבינתיים. סליחה שיצא כזה ארוך. בהזדמנות אחרת אכתוב רשומה על מדף הספרים והיצירה של ליה. גם שם יש שיטת קטלוג כמובן (קורצת) ....






ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...