יום רביעי, 30 באוקטובר 2013

דפוסים דפוסים

אני עובדת עם על ליה על דפוסים ואני מרגישה שרק בזמן האחרון היא מתחילה לתפוס את העיקרון. היא לא כל כך אוהבת לעשות דפוסים, אז אני צריכה לחשוב על דרכים יצירתיות להציע לה פעילות בסגנון. למזלי יש המון דרכים ומשחקים שיאפשרו לילד להתחיל לזהות ולתרגל דפוסים. ולמה זה חשוב? היכולת לזהות דפוסים תורמת לחשיבה מתמטית ותעזור לילד להבין יותר טוב בעתיד פעולות מתמטיות פשוטות, המבוססות על דפוסים (כגון טבלת הכפל, חיבור, ספירה בקפיצות וכו').
הפעם אציג משחק פשוט שליה מאוד אהבה. הכנתי בקובץ וורד 5 טבלאות, כאשר כל טבלה מחולקת למשבצות של ארבע על ארבע (מספר המשבצות אינו מהותי למשחק). הדפסתי את הדף עם הטבלאות בשני עותקים.


ובעזרת טושי בינגו (ניתן להשתמש בטוש או בעפרון רגיל) ייצרתי עיגולים על גבי הטבלה, בדפוסים שונים. בכל טבלה דפוס אחר.


תפקידה של ליה לחזור על הדפוסים. לשים את הנקודה במשבצת הנכונה, ובצבע הנכון. השתמשתי בשני צבעים. למתחילים מומלץ להתחיל עם צבע אחד בלבד.


הנה התוצאה הסופית. הדף העליון שלי, והדף התחתון של ליה. ניתן לראות שאת רוב הדפוסים היא זיהתה נכון והעתיקה מושלם, בחלקם היא בחרה להפגין את היצירתיות שלה....


ועוד רעיון, במקום ציורים של נקודות אפשר לשים על המשבצות חפצים קטנים (בתנאי שיש לכם הרבה מהם). וכך הילד יכול לעבוד גם על המוטוריקה העדינה. לדוגמה, דפוסים מקטניות, עוגיות קטנות, קורנפלקס, גומיות קטנות לשיער, גולות, אסימונים ממשחקי קופסא, לגו וכו'.



מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...